• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka klas trzecich gimnazjum do Sandomierza, Krzemionek Opatowskich i Jaskini Raj

„Podróżować to żyć”

H. Ch. Andersen

W dniu 13 czerwca 2017 roku klasy trzecie gimnazjum pod opieką wychowawców: Pani Agnieszki Kindlik i Pani Marii Szczepaniak oraz Pani Ewy Barańskiej wybrały się na dwudniową wycieczkę. Pierwszym celem podróży był Zespół Zamkowo - Parkowy w Baranowie Sandomierskim. Zamek, który oglądaliśmy, jest nazywany Małym Wawelem, a został wybudowany w okresie późnego renesansu. Wewnątrz znajdują się secesyjne kaplice, a na zewnątrz arkadowy dziedziniec. Później wybraliśmy się do Sandomierza - miasta Ojca Mateusz. Tam widzieliśmy Bramę Opatowską, która jest jedyną zachowaną bramą wjazdową, spacerowaliśmy po pięknej Starówce i byliśmy w Zbrojowni, gdzie znajdują się bogate zbiory należące do Chorągwi Ziemi Sandomierskiej: miecze, kusze, łuki, szable. Tu mogliśmy wcielić się w rycerzy czy dwórki i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Potem, przez Ucho Igielne - jedyną furtkę w murach miejskich, przeszliśmy do Wąwozu Królowej Jadwigi.

Stamtąd do Podziemnej Trasy Turystycznej. Jest to system piwnic z XIV i XV w., gdzie kupcy składowali towary handlowe. Z tym miejscem związane są liczne legendy, m. in. o Halinie Krępiance, która została zasypana wraz z Tatarami w tajemniczych korytarzach. Ostatnim punktem programu pierwszego dnia podróży był rejs statkiem wycieczkowym po Wiśle. Z Sandomierza udaliśmy się autokarem na obiadokolację i nocleg.
W drugim dniu wycieczki, po spożyciu śniadania, wyruszyliśmy do Krzemionek Opatowskich. Jest to rezerwat przyrody nieożywionej, który znajduje się na Obszarze Chronionego Krajobrazu Doliny Kamiennej. Tam w podziemiach zwiedzaliśmy neolityczną kopalnię krzemienia pasiastego i ślady obozowisk górniczych. Następną atrakcją wycieczki była Jaskinia Raj, która położona jest w pobliżu Chęcin. Jest ona najbardziej znaną jaskinią krasową w kraju. Mogliśmy zachwycać się tu bogactwem form naciekowych, podziwiać skupiska stalaktytów i skamieniałości koralowców. Po przejściu trasy turystycznej, która wynosi 180 m, poszliśmy na obiad. Po posiłku udaliśmy się do autokaru, aby ruszyć w drogę powrotną.
Wrażenia i nowe doświadczenia na pewno pozostaną w pamięci, gdyż był to nasz ostatni wspólny wyjazd.