• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w regionie.

W świecie reklamy i filmu

„Dajcie mi tylko kamerę i kilku przyjaciół – a ja zrobię film”.

Michael Hanegbi

W dniu 7 czerwca 2019 roku siódmoklasiści pod opieką Pani Alicji Szymanowskiej i Pana Waldemara Kilara wzięli udział w lekcji multimedialnej pn. „Prześwietlamy reklamy” oraz projekcji filmu „Biała jak mleko, czerwona jak krew” w kinie „Sokół” w Rymanowie.
Podczas pierwszej części spotkania poznaliśmy najważniejsze funkcje reklamy, dowiedzieliśmy się, czym jest „product placement” i zobaczyliśmy przykłady jego zastosowania. Mieliśmy możliwość przeanalizowania środków językowych wykorzystywanych w reklamie oraz z niemałym zainteresowaniem obejrzeliśmy na dużym ekranie znane nam przykłady ciekawych reklam społecznych takich jak: „Cała Polska czyta dzieciom”, „Płytka wyobraźnia to kalectwo”, „Pij mleko! Będziesz wielki”, „Prowadzę – jestem trzeźwy”. Ponadto poznaliśmy zabiegi wykorzystywane przez twórców filmów reklamowych i nauczyliśmy się świadomego ich odbioru.
Część druga spotkania upłynęła pod znakiem projekcji filmu „Biała jak mleko, czerwona jak krew” w reżyserii Giacomo Campiottiego. Obraz powstał na podstawie bestsellera o tym samym tytule autorstwa Alessandra D’Avenii.

Jest to opowieść o szesnastoletnim Leo, dla którego w życiu istniały tylko dwa kolory: biały i czerwony. Biały to: cisza, nuda i pustka. Czerwony: to krew pulsująca w żyłach i przede wszystkim kolor włosów Beatrice, dziewczyny jego marzeń. Ale wkrótce biały i czerwony zaczęły mieć dla Leo zupełnie inne znaczenie, bo ukochana rozpoczęła walkę z rakiem…
Wzruszający i pełen humoru film o dojrzewaniu młodych ludzi wywarł na nas duże wrażenie. Okazał się strzałem w dziesiątkę. Dowodem tej tezy były niekończące się dyskusje na temat motywacji zachowań dwojga głównych bohaterów. Film polecamy każdemu!