• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka klas szóstych do Zakopanego

W dniach 10-11 czerwca 2019 roku klasy 6a i 6b wzięły udział w wycieczce pod opieką nauczycieli: Pani Agnieszki Kwolek-Śliwki, Pani Alicji Kabiesz oraz Pana Józefa Krzysztyńskiego.
O godzinie 6 zebraliśmy się na zbiórkę na parkingu pod szkołą. Podekscytowani czekaliśmy na autokar, który miał nas zawieść do celu naszej wycieczki. Pięciogodzinna podróż autokarem firmy ,,Barbara” dała nam możliwość podziwiania zachwycających widoków, gór, a także tradycyjnych góralskich domków na Podhalu. Ten właśnie widok pozwolił nam poczuć prawdziwy góralski klimat. Po dotarciu na miejsce, wysiedliśmy na parkingu i zaczęliśmy sześciogodzinną wędrówkę na Gęsią Szyję przez Rusinową Polanę. Gęsia Szyja jest szczytem w reglowej części Tatr Wysokich. Jest najwyższym w grupie masywu o tej nazwie wynoszącym 1489 m n.p.m. Swoją nazwę zawdzięcza wysokiemu i wygiętemu upłazowi na wschodnim grzbiecie od strony Rusinowej Polany.

Na tej właśnie polanie dane nam było skosztować charakterystycznych dla polskich gór oscypków. Po wejściu na Gęsią Szyję odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej - Królowej Tatr. Na koniec pierwszego dnia wróciliśmy do hotelu „Szostak”.
Nazajutrz po śniadaniu wybraliśmy się na spacer po Dolinie Kościeliskiej. Jest to druga co do wielkości dolina sięgająca do podnóża Tatr, głównego grzbietu – grani głównej Tatr. Mogliśmy tam zobaczyć skały o fantazyjnych kształtach oraz Czerwone Wierchy. Następnie wyruszyliśmy szlakiem prowadzącym do Jaskini Mroźnej. Jest ona jedyną udostępnioną turystycznie jaskinią w Tatrach. Znajduję się ona we wschodnim zboczu Doliny Kościeliskiej. Całkowita długość jaskini wynosi 773 m. Panuje tam temperatura około 6°C. Podczas wędrówki przez nią musieliśmy uważać na liczne wystające skały, strome zejścia oraz mokrą powierzchnię kamieni. Wędrówka ta była bardzo ekscytująca, a dzięki niesamowitemu klimatowi, panującemu w środku, wszyscy byli nią zachwyceni. Potem wybraliśmy się do Wąwozu Kraków, który uważany jest za najpiękniejszy wąwóz skalny polskich Tatr Zachodnich. Następnym punktem w programie była reprezentacyjna ulica miasta Zakopane - Krupówki. Był to ostatni etap naszej wycieczki. Po zakupieniu pamiątek poszliśmy do autokaru. Żegnając się z Tatrami, wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Na wycieczce podziwialiśmy spektakularne widoki oraz dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o miejscach i przyrodzie występującej w Tatrach.