„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.
Wisława Szymborska
W dniu 29 września 2020 roku z inicjatywy Pani Jolanty Pietruszki został zorganizowany dla uczniów klas czwartych Szkolny Konkurs „Zostań mistrzem pięknego czytania”. Wydarzeniem tym uczciliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, ustanowiony w 2001 roku na pamiątkę urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.
W konkursowe szranki stanęła grupa 10 uczniów, których przygotowywał Pan Waldemar Kilar. Uczestnicy prezentowali na scenie ulubione książki, wśród których znalazły się utwory reprezentujące zarówno polską, jak i obcą klasykę. Nie zabrakło przejmujących opisów, zabawnych opowiastek czy intrygujących historii, które z niemałym talentem odczytywali młodzi lektorzy.
Komisja konkursowa pod przewodnictwem Pani Alicji Kabiesz po wysłuchaniu wszystkich uczestników przyznała nagrody. Oto lista laureatów:
Lokata |
Imię i nazwisko ucznia |
Klasa |
Autor i tytuł książki |
I |
Julia Mazurek |
4b |
Rene Goscinny i Jean Jacques Sempe, „Mikołajek” |
I |
Julia Szepieniec |
4b |
Jan Brzechwa, „Akademia pana Kleksa” |
I |
Anna Ziajka |
4b |
Jan Brzechwa, „Akademia pana Kleksa” |
II |
Mikołaj Cisek |
4a |
Andrzej Perepeczko, „Jędruś, chłopak ze Lwowa” |
II |
Maja Penar |
4a |
Roman Pisarski, „O psie, który jeździł koleją” |
II |
Zuzanna Szwarc |
4b |
Jan Brzechwa, „Akademia pana Kleksa” |
III |
Julia Deptuch |
4a |
Eric Knight, „Lassie, wróć!” |
III |
Miłosz Jakieła |
4b |
Grzegorz Kasdepke, „Bon, czyli ton. Savoir vivre dla dzieci” |
III |
Maja Kustra |
4b |
Terence Blacker, „Magi Mag robi szum” |
III |
Jakub Wolski |
4a |
Rene Goscinny i Jean Jacques Sempe, „Mikołajek” |
W ocenie prezentacji brano pod uwagę płynność, dykcję i intonację czytania, a także dobór odpowiedniej lektury, jej interpretację i ogólne wrażenie artystyczne. Każdy z uczestników otrzymał okolicznościowy dyplom oraz nagrodę książkową, ufundowaną przez dyrektora szkoły Pana Piotra Ciska. Celem konkursowych zmagań było kształcenie umiejętności pięknego czytania, uwrażliwianie na piękno literatury, popularyzacja wartościowej literatury dla dzieci oraz uczenie zdrowej rywalizacji. Do zobaczenia za rok!