• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadgimnazjalnych w regionie.

Egzamin z przedmiotów przyrodniczych i matematyki

„Najcenniejszym przymiotem natury jest jej rozmaitość”.

Aleksander Świętochowski

W dniu 19 kwietnia 2016 roku uczniowie klas trzecich gimnazjum przystąpili do egzaminu z części matematyczno-przyrodniczej. O godzinie 9:00 rozpoczęli pracę z arkuszem przyrodniczym zawierającym 24 zadania zamknięte, po 6 zadań z przedmiotów takich jak: biologia, chemia, fizyka i geografia. Uczniowie w tej części musieli wykazać się znajomością następujących zagadnień: klasyfikacja organizmów, oddziaływania międzygatunkowe, anatomia i fizjologia człowieka, dziedziczenie cech jednogenowych, praca z układem okresowym pierwiastków, równania reakcji chemicznych, metodyka doświadczeń chemicznych i fizycznych, przewodnictwo cieplne substancji, optyka, elektryczność, czas słoneczny, analiza wykresów klimatycznych, demografia Polski oraz praca z mapą.
O godzinie 11:00 gimnazjaliści przystąpili do pracy z arkuszem matematycznym zawierającym 20 zadań zamkniętych oraz 3 zadania otwarte, które dotyczyły rachunku prawdopodobieństwa oraz geometrii przestrzennej.
Trzymamy kciuki za naszych trzecioklasistów i z niecierpliwością czekamy na wyniki egzaminów.