• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Wycieczka do Oświęcimia, Krakowa i Ojcowa

„Podróżować znaczy żyć. A w każdym razie żyć podwójnie, potrójnie, wielokrotnie”

Dnia 17 maja 2016 roku klasy IIA, IIB oraz IA wraz z wychowawcami: Panią Agnieszką Kindlik, Panią Marią Szczepaniak i Panią Bernadetą Michnowicz wybrały się na dwudniową wycieczkę do Oświęcimia, Krakowa i Ojcowa. Pierwszym punktem podróży było Muzeum Narodowe Auschwitz - Birkenau. Na miejsce dotarliśmy o godzinie 13:00. Po przywitaniu się z przewodnikiem i po przekroczeniu bramy wejściowej z napisem „Arbeit macht frei”, co znaczy „Praca czyni wolnym”, zaczęliśmy zwiedzać obóz zagłady. Widzieliśmy autentyczne rampy, ogrodzenia i drogi, którymi chodzili więźniowie oraz archiwalia i obiekty ruchome - walizki, ubrania, buty itp. Było to dla nas wstrząsające przeżycie, które długo będziemy pamiętać. Poznaliśmy losy ludzi różnych narodowości, którzy byli w bestialski sposób traktowani przez Niemców. Tam człowiek nie był już człowiekiem, a stawał się nic nieznaczącym numerem. Po opuszczeniu tego smutnego miejsca wyruszyliśmy do Brzezinki, gdzie zapoznaliśmy się z równie tragicznymi warunkami życia więźniów. Następnym etapem wycieczki był Kraków.

Wieczorem spacerowaliśmy po Rynku Głównym i widzieliśmy Pomnik Adama Mickiewicza, Sukiennice, Kościół Mariacki, a na Placu Marii Magdaleny Pomnik Piotra Skargi. Udaliśmy się również nad Wisłę i oglądaliśmy Wawel oraz Smoka zionącego ogniem. Po noclegu w hostelu „Tramp ruszyliśmy w kierunku Ojcowa. Tam przewodnik pokazał nam słynną Maczugę Herkulesa i oprowadził po zamku w Pieskowej Skale. Była to dla nas wspaniała lekcja historii i języka polskiego, gdyż dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o epokach i stylach od średniowiecza po II połowę XIX w. Kolejną atrakcją był Ojcowski Park Narodowy, gdzie zwiedziliśmy Jaskinię Łokietka i wysłuchaliśmy legendy związanej z królem. Pełni wielu nowych doświadczeń i wspaniałych wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną.