• Nasza szkoła

Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

• Wyjątkowe wycieczki

Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

• Chór Kantata

Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

• Odkrywamy talenty

W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

• Sukcesy sportowe

Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

• Wysoki poziom nauczania

Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Gimnazjaliści z Posady Górnej w Chorwacji

„Życie jest podróżą”.

W dniach 9-13 czerwca 2016 roku uczniowie z klasy IIb – Paulina Berdel, Dominika Kabiesz, Łukasz Krupa, Julia Krzysztyńska i Miłosz Sołtysik jako zwycięzcy Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy o Chorwacji pod opieką Pani Agnieszki Szul i Pana Waldemara Kilara wzięli udział w wycieczce do Zagrzebia i Zadaru na zaproszenie konsula honorowego Republiki Chorwacji Pana Pawła Włodarczyka. Dla uczniów była to przygoda życia. Współorganizatorem wyjazdu był Urząd Marszałkowski w Rzeszowie, który reprezentowały w Chorwacji Panie: Katarzyna Kuczmenda - zastępca dyrektora Departamentu Edukacji, Nauki i Sportu oraz Magdalena Szpytma - pracownik Kancelarii Zarządu. Dodać wypada, że wyjazd nad Adriatyk adresowany był do laureatów konkursu z trzech województw: śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego, które współpracują z żupaniami w: Szybeniku, Puli i Zadarze. Z tego powodu znaczny czas nasi gimnazjaliści spędzili, poznając urokliwe zakątki żupani zadarskiej.

W Zagrzebiu spotkały się trzy zwycięskie reprezentacje, które w towarzystwie swych opiekunów zostały uroczyście powitane w siedzibie Parlamentu Republiki Chorwacji. Po okolicznościowych przemówieniach wiceprzewodniczącego Zgromadzenia Chorwackiego Pana Ante Sanadera i konsula honorowego RCh Pana Pawła Włodarczyka nadszedł czas na zwiedzanie gmachu. Przysłuchiwaliśmy się krótko obradom posłów, żywo dyskutujących nad reformą edukacji. Następnie przyszedł czas na zwiedzanie Starówki: Placu św. Marka, Placu Josipa Jelacica i Teatru Narodowego.
Kolejny dzień pobytu na Chorwacji upłynął na zwiedzaniu wyspy Dugi Otok w żupani zadarskiej. Przeprawiliśmy się na nią promem. Wyspa zachwyca bogactwem przyrodniczym: bytuje tam wiele gatunków zwierząt, a duża część powierzchni znajduje się pod ochroną. Urzekły nas formacje skalne w jaskini Strasna peć, która została otwarta dla zwiedzających po raz pierwszy 1900 roku. Był w niej sam cesarz Franciszek Józef. Popołudnie spędziliśmy na piaszczystej plaży w Sakarun. Był to czas relaksu i wypoczynku. Zawitaliśmy także do miejscowości Veli Rat w północnej części wyspy Dugi Otok. Tam nie lada atrakcją okazała się wizyta w latarni morskiej, z której wieży podziwialiśmy panoramę Dugiego Otoku i okolicznych wysp archipelagu zadarskiego.
Ogromne wrażenie zrobiło na nas miasto Zadar. Na nabrzeżu wysłuchaliśmy koncertu granego przez fale na zbudowanych morskich organach. Na promenadzie pojawiła się ostatnimi laty kolejna atrakcja turystyczna – pomnik Pozdrav Suncu, czyli okrąg o średnicy 22m ułożony z 300 specjalnych płyt pochłaniających promienie słoneczne. Dowiedzieliśmy się, że po zmroku zgromadzona energia uwalniana jest w postaci światła. Spośród licznych zabytków naszą uwagę zwróciły ruiny antycznego forum, średniowieczny kościół świętego Donata oraz katedra świętej Anastazji. W Muzeum Sztuki Sakralnej, eksponującym swe zbiory w klasztorze benedyktyńskim, zobaczyliśmy wystawę „Złoto i srebro Zadaru”. Dech w piersiach zapierały kunsztownie wykonane naczynia liturgiczne i relikwiarze a także średniowieczne rzeźby i obrazy Madonny, m.in. autorstwa Paola Veneziana i Vittore Carpaccia. Obfitujący w wiele atrakcji dzień zakończyliśmy pobytem w wypoczynkowym mieście Biograd na Moru oraz wizytą w mieście Nin, słynącym dziś z produkcji soli morskiej, piaszczystych plaż i leczniczych błot. Niewielkie miasto urzekło nas niepowtarzalnym klimatem. Wąskie kamienne uliczki co krok skrywały w sobie wielkie pomniki architektury, odsłaniające bogatą historię Chorwatów. Poznaliśmy kościółek świętego Krzyża, który uchodzi za najmniejszą katedrę świata, w Muzeum Archeologicznym oglądaliśmy fragmenty rzymskich i średniowiecznych budowli, a w kościele św. Anzelma – rzeźbę Madonny z Dzieciątkiem.
Ostatni dzień pobytu w Chorwacji zaczęliśmy od oficjalnego spotkania z przedstawicielami żupani zadarskiej. Pan żupan Stipe Zrilić pytał o nasze wrażenia z pobytu w żupani, zapraszał do Chorwacji na wakacje. Poinformował także, że uczniowie chorwaccy wystartują w lustrzanym konkursie, dotyczącym wiedzy o Polsce.
Wycieczka do kraju lawendy dostarczyła wszystkim uczestnikom wspaniałych przeżyć. Śmiało można rzec, iż dla młodzieży była to przygoda życia. Uczniowie zobaczyli wiele pięknych miejsc, mogli doskonalić umiejętność posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych. Stali się bogatsi w nowe doświadczenia, gdyż poznali kulturę i obyczaje państwa położonego nad Adriatykiem.