• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Przedmioty przyrodnicze i matematyka już za nami

„Osobowość kształtuje się nie przez piękne słowa, lecz pracą i własnym wysiłkiem”.

Albert Einstein

W dniu 24 kwietnia 2013 roku uczniowie klasy IIIa przystąpili do egzaminu z przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia) oraz matematyki.
O godzinie 9:00 gimnazjaliści udzielali odpowiedzi na pytania z przedmiotów przyrodniczych. Test składał się z 24 zadań zamkniętych. Z biologii sprawdzano wiedzę i umiejętności z ekologii, fizjologii człowieka, zoologii, mikrobiologii oraz botaniki. Rozwiązując zadania z chemii, uczniowie musieli wykazać się umiejętnościami: wnioskowania z doświadczeń, odróżniania obserwacji od wniosku z doświadczeń, korzystania z układu okresowego pierwiastków, odróżniania węglowodorów nasyconych od nienasyconych. Z kolei w zadaniach z fizyki badano kompetencje z zakresu kinematyki (odróżnianie ruchu jednostajnego od jednostajnie przyspieszonego), prądu elektrycznego (obliczanie mocy i oporu elektrycznego), ruchu drgającego i falowego (znajomość cech ruchu drgającego). Zadania z geografii dotyczyły takich zagadnień jak: formy użytkowania ziemi w Australii, sąsiedzi Polski, pasma górskie i główne rzeki Europy.

O godzinie 11:00 rozpoczął się egzamin z matematyki. Test zawierał 20 zadań zamkniętych oraz 3 zadania otwarte. Sprawdzały one m.in. umiejętność odczytywania informacji z tabeli i wykresu czy określania cech własności liczb. Natomiast zadania otwarte koncentrowały się wokół takich zagadnień jak: równanie lub układu równań w zadaniu tekstowym, dowodzenie w geometrii, powierzchnia ostrosłupa prawidłowego czworokątnego.
Prace zostaną poprawione przez egzaminatorów powołanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, a wyniki podane w skali procentowej oraz centylowej poznamy w czerwcu bieżącego roku. Będą mieć one wpływ na przyjęcie ucznia do szkoły ponadgimnazjalnej. Arkusze egzaminacyjne dostępne są TUTAJ.