• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Zakończył się egzamin z przedmiotów przyrodniczych i matematyki!

„Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wtedy wszystko lepiej zrozumiesz”.

Albert Einstein

W dniu 22 kwietnia 2015 roku 31 uczniów klas IIIa i IIIb przystąpiło do egzaminu z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Najpierw uczniowie rozwiązywali w ciągu 60 minut zadania z biologii, chemii, fizyki i geografii. W drugim bloku pojawiły się zadania zamknięte i otwarte z matematyki – na ich rozwiązanie przeznaczono 90 minut.
Podczas pierwszej sesji sprawdzana była wiedza z biologii (anatomia człowieka, choroby genetyczne, zależności między organizmami), chemii (izotopy wodoru, gazy: etan, eten i etyn, stężenie procentowe roztworu), fizyki (ruch jednostajnie przyspieszony, ciepło właściwe wody, ciśnienie hydrostatyczne) i geografii (południki, pasma górskie Europy i Azji, produkcja energii elektrycznej w Polsce, liczba ludności i powierzchnia województw w naszym kraju).

Natomiast podczas drugiej sesji uczniowie zmagali się z testem z matematyki, na który złożyło się 20 zadań zamkniętych i 3 zadania otwarte (układ równań do zadania z treścią, objętość walca, pole prostokąta).
Życzmy powodzenia wszystkim gimnazjalistom! Wyniki z egzaminów będą miały wpływ podczas rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej.