• Nasza szkoła

    Już od ponad stu lat istnienia szkoły pedagogom i uczniom towarzyszy myśl Owidiusza: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo” („Kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym padaniem”). Jedynie ciężka praca jest receptą na sukces.

  • Wyjątkowe wycieczki

    Zwiedzamy nie tylko najbliższy nam Beskid Niski, ale również bywamy w Bieszczadach, Pieninach i Tatrach. Podziwiamy architekturę Krakowa, Wrocławia, Warszawy… Kształtujemy swe gusta estetyczne, słuchając koncertów w filharmonii, oglądając spektakle w teatrze i projekcje filmowe w kinie.

  • Chór Kantata

    Od 2005 roku działa chór Kantata, który swoimi występami uświetnia uroczystości szkolne i środowiskowe, wzbudzając podziw i aplauz widowni. Przynosi niewątpliwie chlubę naszej szkole.

  • Odkrywamy talenty

    W każdym uczniu, już od najmłodszych lat, odkrywamy i pielęgnujemy uzdolnienia artystyczne, matematyczne, sportowe i inne. Świadectwem naszej pracy są liczne sukcesy w konkursach, olimpiadach, festiwalach i zawodach sportowych.

  • Sukcesy sportowe

    Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół województwa podkarpackiego. Osiągamy znaczące sukcesy w różnych dyscyplinach: piłce ręcznej, koszykówce, biegach przełajowych…

  • Wysoki poziom nauczania

    Rzetelna i systematyczna praca pedagogów gwarantuje harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów oraz otwiera im drzwi do najlepszych szkół ponadpodstawowych w regionie.

Egzaminy z języka obcego na zakończenie trzydniowych zmagań

„Bez znajomości języków obcych człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu”.

Antoni Czechow

W dniu 23 kwietnia 2015 roku został przeprowadzony egzamin z języka obcego. Najpierw odbył się test na poziomie podstawowym (języka angielski, język niemiecki), a po przerwie gimnazjaliści przystąpili do egzaminu na poziomie rozszerzonym z języka angielskiego.
W części pierwszej uczniowie wysłuchali nagrania, by udzielić poprawnych odpowiedzi dotyczących rozmowy dwóch osób na temat wakacji i programu telewizyjnego. Następnie sprawdzano umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstów użytkowych takich jak: ogłoszenie, kartka pocztowa, e-mail, blog. Natomiast w drugim bloku po przerwie oprócz zadań zamkniętych pojawiły się zadania otwarte: należało uzupełnić luki w wiadomości e-mail, zastosować w zdaniach odpowiednie formy gramatyczne oraz samodzielnie zredagować e-mail do kolegi z Londynu informujący o sukcesie sportowym.

Gimnazjaliści, o tym jak poszedł im egzamin, dowiedzą się 19 czerwca br. Wtedy okręgowe komisje egzaminacyjne prześlą wyniki do szkół. Jeśli uczeń będzie mieć wątpliwości, co do uzyskanego rezultatu i chciałby zobaczyć swoją pracę, ma do tego prawo. Wgląd do niej może mieć też rodzic czy prawny opiekun.